torsdag den 22. juli 2010

Skønt at have ferie og god tid til små projekter

For nogle måneder siden efterlyste jeg opskriften på skåle af hæklede flakoner, og var så heldig at Mette havde den! Og TAK for det, Mette! Det fik jeg vist aldrig sagt, men jeg er meget taknemmelig for at du ville skrive den til mig!



Jeg havde en del hæklede flakoner i gemmerne

Find skåle i passende former og beklæd dem med husholdningsfilm



Lav en blanding af to kopper sukker og en kop vand. Varm det op i en gryde til sukkeret er smeltet


Flakonen lækkes i og gemmenvædes, hvorefter du presser overskydende væske af


Læg flakonerne på og ret til


Skal tørre i to dage hvorefter de er stenhårde. Og her er resultatet

5 kommentarer:

  1. Spændende at se, hvad du fik ud af opskriften. Det tror jeg også jeg skal prøve.
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Okay.. det ser jo totalt let ud... jeg lavede engang orkis.. også en skål med hank.. men jeg kom aldrig til at stive den af.. gad vide hvor den er nu ;D
    Knus herfra, og god sommer.. tak for opskriften :)

    SvarSlet
  3. De er virkelig fine, det kunne da godt være man skulle kaste sig ud i det - Kan du anbefale nogle steder med opskrifter på flakoner, har søgt lidt og finder kun et par stykker på Drops/Garnstudio men synes slet ikke de er lige så fine som dine :)

    SvarSlet
  4. Hej Ingerlise. Jeg skriver her på din blog fordi jeg er på jagt efter opskriften på en flakon, som jeg kan se du har et billede af her øverst og som du tilsyneladende har fået af "Mette".
    Jeg skriver her til dig på vejen af min svigermor, som desværre er kommet til at smide denne opskrift ud, men fandt dig ved at "google". Har du lyst til at være behjælpelig med denne opskrift ? Så er farmors dækkeservietter reddet :)
    Mange hilsner Stina Weber

    SvarSlet
  5. Har du lyst til at være behjælpelig med denne opskrift ?evt. link hvor andre opskrifter er.

    SvarSlet

Hilsner fra jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...