torsdag den 23. februar 2012

Julen varer lige til påske... stadigvæk?

I min "stof-kasse" faldt jeg over disse satinstoffer, som jeg brugte, da jeg for cirka 20 år siden syede


dette jule-kalenderpakke-træ til min datter fra Alt om Håndarbejde.


Da jeg senere fik en søn, måtte han jo også have et pakkekalender ophæng. Jeg købte ind til en julemand, jeg også havde fundet i Alt om Håndarbejde. Den blev bare aldrig syet...




Nu hvor han er blevet 18, og i mange år måtte nøjes med sin storesøsters pakkekalenderophæng, synes jeg han fortjener et juletræ som sin søsters. Ikke at jeg tror han på nuværende tidspunkt er interesseret, men måske en dag. Og så er jeg (måske) klar!!

Og jeg var så heldig, at jeg havde gemt mønstrene til det hele. Så nu må jeg i gang...

God dag derude!

3 kommentarer:

  1. Hej

    Ha ha ha hvor jeg dog kender det....

    Jo, mon ikke din søn syns det ku være meget sjovt at få som voksen....

    Jeg syns i hvertfald det ku være sjov for jer....

    KH Lilian

    SvarSlet
  2. Nej, hvor er det sjovt, - jeg syede to af de træer for mange, mange år siden. Mine børn måtte dele to og to, og børnene er i dag mellem 24 og 19, så mon ikke vi har været i gang på samme tidspunkt.
    Jeg syede ikke pynten, men fandt forskelligt julepynt, som så blev pakket ind og hængt på og pakket ud hver dag, så træet efterhånden blev pyntet. Det var det samme pynt år efter år, - gensynsglæde er jo også meget værd:)
    Jeg er ikke sikker på, om jeg har gemt mønstret, men nu ved jeg jo, hvor jeg skal finde det, hvis nogen ønsker at få et!

    SvarSlet
  3. Til Sunshine: Ja, det håber jeg!
    Og Eva: Jo, det har vi garanteret været! Pudsigt! Mit træ blev formindsket, da jeg syntes det blev for stort, og så var der heller ikke plads til 24 stykker pynt, så jeg har lidt færre.
    Min datter synes der mangler noget, hvis jeg ikke hænger hendes op til pynt, som jeg plejer! Så gensynsglæden og minderne er der stadig:-)

    SvarSlet

Hilsner fra jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...