søndag den 14. august 2011

Rejsesouvenirs

Jeg kan godt lide at have gode minder med hjem fra vores ferier, men er slet ikke til alt det "kitch" de sælger i bunkevis, så det bliver gerne til noget jeg kan bruge til noget; lækre cremer, olivensæbe, ting jeg finder i naturen o.s.v.

Noget jeg næsten ikke kan stå for er sten....

På "min" badestrand på "min" lille yndlingsø Samos, som vi bliver trukket tilbage til år efter år, selvom der findes et hav af andre skønne øer... men på min strand er der ikke sand, men de skønneste havslebne sten; små og store.
Og da jeg lå og nød solen kom jeg til at se hvordan de små, flade sten glimtede i solen. De så næsten ud som om de var drysset med glimmer.
Jeg måtte have nogen med hjem, og efter lidt tid kom ideen til mig.


Min datter flytter hjemmefra i morgen, og hun ville gerne have haft et par af mine "Trip Trap" bordskånere med sig.....
Min bonusdatter havde fortalt mig om en idé hun havde set, hvor man limer flade sten på filt til bordskånere.
Det var disse skønne sten oplagte til, så jeg samlede mig en bunke, som manden var bange for ville være skyld i at jeg ville blive stoppet i tolden....




Det gjorde de nu ikke, så hjemme igen fik vi fundet filt, og så måtte jeg i gang med puslespillet at få dem til at ligge i en firkant.
Manden hjalp med limen (monteringslim som er i en sprøjte, som kræver en særlig teknik..), som var en super lim han har i "værkstedet". Så han styrede limen og jeg klistrede...



3 kommentarer:

  1. Det er en sød ide og en dejlig hilsen fra mor, når man skal til at kokkerere.
    Det er en stor dag, når man flyver fra reden, og lidt vemodig, - sådan har jeg det i hvert fald.

    SvarSlet
  2. Hej du søde :-)
    Sikke en sød ide. Jeg og pigerne samler altid sten og skaller når vi er ved stranden. Håber du har haft en skøn sommer. Jeg kommer snart på besøg på SR, glæder mig til at se dig. Kh Anne

    SvarSlet
  3. Super gode billeder :)


    Sommerhilsen

    Henrik
    http://reparationhtc.dk/

    SvarSlet

Hilsner fra jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...